סיפורים אישיים

הסיפור של סמאי

נוער בבתי ספר
עיר: אשקלון

סמאי הוא "הנסיך של בית הספר," מספרת וורקנש רכזת תכנית ספייס בעיר אשקלון."כל סגל המורים בבית הספר מעריצים אותו ואומרים שיש לו קסם אישי אדיר הוא חרוץ ושקדן וממש תלמיד למופת!"

אך נקודת המוצא של סמאי בתחום הלימודים לא הייתה שווה. סמאי נולד באתיופיה ועלה ארצה בגיל ארבע עם בני משפחתו ולמרות זיכרונותיו העמומים מאתיופיה סמאי עדיין זוכר את התחושה שליוותה את משפחתו עם עלייתם ארצה ומימוש החלום לעלות לארץ ישראל. כאשר עלו ארצה, הוריו של סמאי התקשו בשפה העברית ולכן לא יכלו לעזור לו ולשבעת אחיו בלימודים. רכזת תכנית "ספייס" וורקנש הכירה את סמאי וכשעלה לכיתה ז' הציעה לו להשתתף בתכנית בתקווה שהמפגשים והפעילויות השונות יעזרו לו בחיזוק הביטחון העצמי וישפרו את הציונים שלו.

וורקנש מספרת:"סמאי תמיד היה תלמיד נפלא, אבל אין ספק שהיום אחרי השתתפות קבועה בתכנית "ספייס" סמאי עבר תהליך מדהים המפגשים האישיים והפעילויות החברתיות גרמו לו להיפתח ולהרגיש נוח יותר. הוא נער חרוץ מאד שנלחם בחירוף נפש להצליח בלימודים, ובעזרת תכנית "ספייס" סמאי מצליח לשפר את ציוניו באנגלית ולעלות להקבצות גבוהות."

יתר על כן, בשנה האחרונה, סמאי קיבל תעודת הצטיינות ובקרוב יתגייס לצה"ל, שם הוא מקווה להצטרף ליחידת חי"ר הנח"ל. "ההשתתפות שלי בתכנית ספייס לא רק שהפכה אותי לחברותי יותר ומוצלח יותר מבחינה אקדמאית אלא גם נתנה לי כלים לחלום בגדול, ולהצליח בגדול." סמאי מסכם.