סיפורים אישיים

הסיפור של הדס מאלאדה

נוער בבתי ספר

"אבל אני יודעת, ואני יודעת שגם אתה יודע, שלתת בחזרה זה לא רק משהו לעתיד-זה גם להיום"

לאחר שהוענקה להדס מאלאדה מלגה לבית הספר לרפואה ע"י הקרן הישראלית- אתיופית "יאנוף מאסטר", כל הקהל שנכח בטקס נעמד על רגליו. מחווה זו באה אחרי התצוגה שלה בסיום הרצאת האורח של כנס "אריות יהודה". בנאומה הדס דיברה בלהיטות ובעוצמתיות רבה על השפעתו של הפרויקט הלאומי על הקהילה האתיופית, ועל האופן שבו הפרויקט הלאומי משקף ומשמש כמקור השראה לדרך החיים שלה.

"מה שאני אוהבת במיוחד בפרויקט הלאומי הוא ההתמקדות בנתינת כוח לקהילות המקומיות, והתמיכה בהתקדמות ובמנהיגות העצמית שלהן. אני מאמינה שדרך העבודה הזו היא גורם מרכזי ומשמעותי בכוחו של הפרויקט הלאומי ליצור שינוי אמיתי. אני מאוד גאה להיות חלק מהמאמץ הזה ואני מקווה שאולי בחיים שלי אוכל לסלול דרך לעבר עתיד טוב יותר.

 אבל אני יודעת, ואני יודעת שגם אתה יודע, שלתת בחזרה זה לא רק משהו לעתיד-זה גם להיום. אז היום, כשאני לומדת, אני הופכת את הנתינה חזרה לעיקרון שאני משתדלת ליישם בדרך הטובה ביותר שאני יכולה, היום. אני מתנדבת במגן דוד אדום, אני מלמדת חינוך מיני ומודעות, אני משחקת עם ילדים בדואים נטושים שמאושפזים בבית החולים "סורוקה", ואני אפילו מלמדת אנטומיה לתלמידים אמריקנים שמבקרים באוניברסיטת בן גוריון.  

הנתינה בחזרה, ויצירת השינוי עד כמה שכל אחד יכול זה- אלה דברים שיש לנו במשותף. אנחנו חולקים את זה. אנחנו אחד ואותו אחד. התמיכה האינסופית שלכם בעמיתים שלי, בקהילה שלי ובי עוזרת לכולנו להפוך את ישראל למקום שהמשפחה שלי ועוד כל כך הרבה משפחות נוספות חולמות להגיע אליו. תודה לכם על כל מה שעשיתם ושאתם ממשיכים לעשות לאורך כל צעד של הדרך".