סיפורים אישיים

מחלת – לנצח במאבק על הלשון

נוער בבתי ספר
ציון 30, בעט אדום. כך נגמר המבחן השנתי המסכם בלשון בשנה שעברה. כישלון. ייאוש. העדר ביטחון עצמי. זהו סיכום השנה האקדמית שעברה שלי. כאשר התחילו שוב הלימודים השנה, כבר לא היה אכפת לי. אם ממילא נועדתי להיכשל, למה לי להתאמץ וללמוד? אבל המורים שלי בפרויקט הלאומי לא הסכימו. הם דיברו איתי ושכנעו אותי להשתתף בתכנית לסיוע לימודי, ולקבל סיוע נוסף בבית הספר. הסכמתי להשתתף – וזה השתלם! עבדתי ממש, ממש קשה. אחרי שכולם בבית כבר הלכו לישון, נשארתי ערה לבדי עם הבניינים וההטיות של השפה העברית. דמיינתי שיש מלחמה ביני לבין הנושא, הנשוא, והפועל - ויצאתי מנצחת! כשנבחנתי שוב בלשון בחורף, קבלתי 90. ההצלחה שלי הוכיחה שהייתי מסוגלת ליותר, ושיש לי פוטנציאל להצליח. ניגשתי למורים שלי מהפרויקט הלאומי ובקשתי עזרה גם במתמטיקה. תמיד הסתדרתי עם מספרים, ואם הייתי מסוגלת לנצח בלשון, המתמטיקה היא יריב הגון. המלחמות ימשיכו ואני נחושה לנצח בכל אחת!